GULDNYT fra Hornblæserne:

Igen i år - 2019 - har foreningens jagthornsblæsere udmærket sig!
Jagthornsblæserne har for nyligt deltaget i duelighedsprøven for jagthorn. Gruppen stillede op til guldprøven og bestod med bravur.
Det næste arrangement gruppen skal deltage i, er i Kundby Kirke lørdag d. 25. maj, der er tradition for, at vi blæser ved morgengudstjenesten før Kundby Dagen.
Hvis man aldrig før har hørt jagthorn blæst i en kirke, har man her chancen. Gudstjenesten starter 7.30 og alle er velkomne.
Skulle der være nogle, der kunne tænke sig, at blæse jagthorn, så kontakt endelig Jørgen Jensen på mobil 4043 5006 eller Kristian Lund på mobil 2947 3227. Vi starter træningen op igen efter sommerferien.

---000---

8 medlemmer af jagthornsgruppen i Hagested-Gislinge Jagtforening har d. 25. marts deltaget i Danmarks Jægerforbunds duelighedsprøve i jagthorn.
Jagthornsgruppen har etableret sig med ny leder og underviser i jagthornsblæsning - Kristian Lund - og testede deres færdigheder (og den ny leder) ved at spille sig til et guldmærke i gruppekategorien! Samtidig har et enkelt medlem (af de 8) blæst sig til et sølvmærke i solo-kategorien.

Gruppen er vidende om, at der i Hagested-Gislinge Jagtforening går en del jægere rundt med et støvet og næsten glemt jagthorn! Jagthornblæserne ønsker meget at gøre deres bekendtskab: Vi har ikke et krav om, at du skal kunne læse noderne. Vi forventer kun, at du har lyst til at blæse jagthorn. Skulle dette ha' fristet dig og har du lyst til at genopfriske dine færdigheder, så ring til Jørgen Jensen på mobil 4043 5006.

Vi ønsker STORT tillykke til hornblæserne med de flotte resultater!